Tuppjuck

Glad påsk på er mina vänner! Jag ska snart åka till jobbet och jobba kväll innan jag tar helg. Familj och släkt är uppe i stugan i norrland och jag fick bli hemma pga jobb. Ingen påsk utan högda... men jag får göra de bästa av situationen! Men det är svårt att släppa tankarna på det underbaraste stället på jorden, speciellt på påsken. Under två års tid om inte mer har påsken varit den bästa högtiden för mig. Då fick jag chansen att träffa min dåvarande pojkvän, alla goda norrlänningar och komma bort från uppsala som jag då hatade mest av allt. Idag kan man säga att det är påsk för mig NÄSTAN varje dag. Jag älskar mitt Uppsala, jag älskar min pojkvän som jag får träffa när jag vill men norrland kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta. Jag smälter så fort jag hör dialekten, norrland gör mig lugn och lycklig. I sommar ska jag upp till stugan helt klart, känner att om det dröjer allt för länge kommer jag få tuppjuck.

Glad Påsk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0