Dom senaste dagarna


Hejdå fika med Ida och Sofia dagen innan Ida flyttade till London.



Mitt konstverk på jobbet.



Victor myser i sängen.




Du är svår att leva utan men jag är svår att leva med

Idag var min idol Lars Winnerbäck på tv, Tack för musiken. Jag är förvånad att han skulle vara med på tv, han som hatar allt som har med media att göra. Men jag blev lycklig och satt fastklistrad framför tvn och bara njöt medans han såg rätt så obekväm ut och ville nog mest att klockan skulle gå så alla filmkameror skulle stängas av. Han kanske är en av dom tråkgaste människorna att se ett tvprogram om men fy vad jag beundrar och älskar honom. Enligt mig är det allmänbildning att minst kunna en Lasse låt utantill, men det är väl en smaksak som jag fick höra av min kära pojkvän, jag kan alla låtar. Visst det låter sjukt kanske, men jag vet inte hur många dagar, kvällar och nätter jag har suttit och lyssnat och lyssnat och ja lyssnat på hans texter och efter ett tag så sitter alla där. Min hjärna älskar honom lika mycket som mitt hjärta och min kropp. På vilket humör jag än är på finns han där hos mig i mina hörlurar. Han är som min psykolog, min stora stjärna, Gud och bästa vän. Även fast jag inte känner honom så känns det som det ibland, som om han sjunger för och till mig och till och med att han sjunger orden som finns i mitt huvud. Jag älskar den tråkigaste människan som har dåligt självförtroende och hatar att som heter uppmärksamhet, Lars Winnerbäck!


"En elegi för alla sorger den där hösten handla om
För en mor som sjukna in, för ett barn som aldrig kom
För skuggan över gårn där aldrig solen lyste in
För en ork som inte fanns, du sakna min, jag sakna din

För en tystnad mellan väggarna som skar genom cement

Två ögonpar i tomhet från september till advent
För en man som gick till jobbet som om inget hade hänt
För en kvinna som sa Allting är förstört, allt är bränt" (Elegi)


Tänkte boka tid hos frisören, tips på vad man kan göra?


Mardrömmar- Melissa Horn

Och jag drömmer drömmar om att alla försvinner, en efter en
Min äldsta bror och min bästa vän
och alla de som jag inte har än




Du sätter höstsolen i eld

 


Fira syrran!


Finns det hopp om fred?



Vi tar en varm dusch varje dag, vi påstår att vi inte har några kläder även fast vi har en överfull garderob, vi äter frukost&lunch&middag och har ett helt kylskåp som är fullt, vi tar en kaffe på waynes för att prata ut om våra problem, vi sover i en säng varje natt.
Dom får tvätta av sig vid en brunn men kallt vatten, dom är glada över att ha en tröja som kan värma dom, om dom har tur får dom äta lite ris under dagen- kanske behöver dom tigga eller sno för att få mat, dom tar ingen kaffe på ett fik och pratar problem- dom kanske inte pratar om problemen alls för att det är deras vardag- att ha problem, dom sover kanske inte i en säng men dom är glada över att ha tak över huvudet!



Bara för att jag alltid blir så glad när jag ser denna bild


Jag saknar dig och då menar jag Dig. Snälla bli som förr igen..


bästa texten jag läst på länge..

Sofia min vän berättade om att hon hade läst en text på en blogg som jag bara var tvungen att läsa, texten om att vara tjej. Passar på att göra reklam för hennes blogg! http://elinjaconelli.blogg.se
Texten under är skriven av henne:


det är jävligt jobbigt att vara tjej.

man ska sminka sig med målet att se osminkad ut. man ska träna för att det "är kul" & räkna kalorier för att man "är hälsosam". man får inte erkänna att man är ytlig! man ska vara smal, men inte "äckligt smal". helst ska man ha kurvor som beyoncé & fettprocent som kate moss. man ska sola, raka sig & fylla kroppen med restylane & silikon, men ändå vara en naturlig skönhet. man ska bry sig om sitt utseende utan att vara fåfäng. man ska vara jämställd, men ändå bli upprörd när man får betala halva notan. man ska inte nöja sig med vilken odåga som helst utan hitta en man som verkligen skämmer bort en. men, inte för mycket! man är ju ingen golddigger! man ska spela svår också. men, det gäller att hitta en balans. man får inte vara så svår att killen tappar intresset. en avsugning på 3e dejten är ganska lagom. då är man liksom lagom slampig. man ska vara äventyrlig i sängen, men man måste vara försiktig så att man inte framstår som en hora. att ta den i röven är helt uteslutet. man vill ju inte vara tjejen som tog den i röven om man inte blir man & hustru. man ska ha 800 vänner på facebook, men, ändå stå fast vid att "facebook egentligen suger". man ska ha självförtroende, men inte vara stöddig. man ska ha pengar utan att skryta. man ska längta lite efter barn, men ändå sätta karriären i främsta rummet. man ska vara lagom svartsjuk. lagom svartsjuk är romantiskt. besatt svartsjuk är obehagligt. men får inte vara sig själv för mycket, då kanske killen blir rädd.

tjejer kissar aldrig i duschen & onanerar inte. tjejer har kaffe latte-väggar, nytvättade handdukar & ett mysigt tjejgäng som bakar muffins med rosa kristyr på. tjejer ska bara lukta gott, le sött, prata om regnbågar & hundvalpar & akta sig för att bli tjejen som tog den i röven.

jag är så jävla trött på att vara tjej. jag fattar ingenting & jag vet inte hur man gör.  jag säger upp mig! från & med idag är jag bara elin. & bara elin är sjukligt svartsjuk, har handdukar som luktar mögel & tar den i röven när nicklas har varit riktigt snäll.





sitter hemma hos victor och väntar på...

'


bilder från helgen













Och bild från kräftskivan hos Ida för någon helg sedan..


Regn

Älskar att ligga i sängen och lyssna när det regnar, det är det bästa man kan somna till. Det enda som fattas är att älsklingen skulle ligga bredvid mig och hålla om mig...


Jag kan inte vara tyst..

om detta, jag har äntligen fått ett fastjobb!! På måndag börjar jag, på måndag börjar det på riktigt.
Undersköterska på Dalbyhemmet!





söndags











donuts





Silver





http://www.mysilver.se/news_1.html


Dream

Välkommen till min nya blogg, min bildblogg.
Bilder säger mer än tusen ord..



RSS 2.0