Lite sugen på förändring i vardagen kanske?

Klippa axellångt hår och bli brunett? Klippa lugg? Blir brunett utan att klippa mig? Tatuera mig? Pierca mig? Någonting vill jag göra innan kort.. Hjälp mig!


tänk om jag fick bli 96 år.. precis som du!

Idag har jag övervunnit en rädsla som jag har haft hela livet. Någonting som jag alltid varit rädd för, haft respekt för. Jag har alltid varit rädd för själva händelseförloppet- när man dör och sen bara ligger där...död. Folk har alltid sagt till mig att personen i fråga alltid ser fridfull ut, lugn, fin och nöjd ut när den lämnat oss på jorden. Att det bara är kroppen som ligger där i sängen och själen är någon annanstans. Liv efter döden har jag aldrig varit rädd för, för det är jag övertygad om att det finns. Andevärlden är ingen onormalt i mitt liv.

Idag på jobbet gick vår lilla söta tant bort, klockan 05.55 lämnade hon oss på jorden och Gud hämtade henne. Nu är hon en fin ängel som inte har ont längre och som nu mår bra, det vet jag! Jag möttes idag på morgonen av ett rätt så nedstämd peronalgrupp som berättade beskedet för mig. Jag följde med in och där låg hon, fridfullade än någonsin med en blomma i handen och ett ljus bredvid sängen! Hon har det bättre nu i himmelen- hos Gud och alla änglar. Och hon är en av alla änglar som vi, du och jag kommer träffa när vårat liv tagit slut.

Hurra!

Ska snart åka till väsby och möta upp Victor och gå i centrum ett tag och kanske ta en fika, semla? Sen ska vi hem till mormor och morfar, för idag fyller morfar år! Hurra :) Det blir nog inget bloggande i helgen, brukar inte bli det hos Victor. Men vi hörs på Måndag idag!

Puss och Kram, va rädda om er!

Men vafan..

Kul att jag fick en piss lön även fast jag jobbade hela jävla julen. Var det värt ? NEJ! Åh vad ledsen jag är, kommer ju aldrig kunna spara pengar och kunna köpa lägenhet. Kanske dags att byta jobb..? Är det värt att jobba kvällar, varanan helg, julafton och alla andra högtider och få hälften så mycket lön som typ dom i byggbranchen som jobbar Måndag-Fredag 7-16. Fyfan vad värdelöst jobb jag har, lyckat liv! Nej.. Nu ska jag gråta en stund och sörja mitt liv som fattig medborgare!

Naturbilder











När nya bilder tagna idag kunde varit bilder för flera hundra år sedan.


"Disney borde göra en prinsessa utan hår, så små tjejer med cancer kan känna sig fina." ♥


Frukost



God frukost så här på min lediga dag. Känner mig lite småseg och har huvudvärk idag, beror nog på trötthet! Ska klä på mig värma kläder nu och gå ut som en promenad! Vi hörs


NUU jävlar!

Fyra dagars ledighet kan knappt fatta det! Vad ska jag göra? Ingen aning, fy vad skönt. Men om jag känner mig själv rätt kommer det klia i fingrarna redan imorgon och jag kommer vara rastlös. Hyffsat lugn kväll på jobbet i alla fall, är väl aldrig riktigt lugnt på en demensavdelning. Nu är det dags för lite egentid, kolla på film kanske. Nu ska jag bara ta hand om mig själv och njuta av ledigheten.

Lycklig tjej.

Lite kär


Kääämpa

Blek, dålig hy, fett hår, orakade ben, sömnlösa nätter, svinfärdig då och då och allmänt grinig är mitt tillstånd idag! Kroppen börjar säga ifrån nu efter tio dagars jobb med bara en ledig dag. Imorgon jobbar jag min sista kväll på denna mördarperiod sen är jag ledig fyra dagar.
Har så mycket i skallen just nu, så mycket på jobbet. Två med andningsuppehåll, tanter med ångest sp äldrepsyk får komma och sen bara en massa jävla bajs det tar ju aldrig riktigt slut. Jag behöver semester, helt klart!

Ikväll ska jag äta lite godis och försöka hålla mig vaken fram till tio i alla fall.
Sliten tjej, ja visst!
Hejohå..

mindfuck

Fyy vilken läskig bild, aaaahh äckel! Kan behövas att man kollar två gånger...


Bilden får säga sitt för idag, mot jobbet!


wäääää

Då var denna dag snart slut och jobb imorgon igen. Känns som jag är mer på jobbet än hemma, kanske för att jag bara sover när jag väl är hemma. Kul liv! Men hade tänkt jobba arslet av mig nu ett tag och tjäna pengar för i april åker jag till Gran Canaria med pojkvännens familj, svärmor fyller 50. Hoppas på Norrland under påskveckan också, efter det skulle jag må bra i hjärtat och själen.
Sitter nu och pratar med Sofia om killar, den stora gåtan! Dags för lite skönhetssömn inom kort, håret är lockat btw!
Natti natti!

Anorak

Har letar i alla butiker i stan efter en militärgrön jacka/anorak! Måååste ha..men vart finns du?


1 ledig dag av nio i sträck..

Idag är jag ledig! Har jobbar tre kvällar (12.30-21) och sex sådanna pass väntar, fredag till onsdag. Men idag hade jag en dag på stan med mig själv, blev en locktång rikare. Sitter nu med Ricinoljan i håret och känner mig lagom flåttig i håret. Snart mat sen är det handboll ikväll, Sverige-Tyskland. Heeja Heeja! Ska ha oljan i så länge som möjligt men att ta en varm dusch känns lockande!
Jag hade ju lovat bild efter två veckor som jag använt ricinoljan, men brist på tid har jag bara använt den tre gånger och ingget resultat på längd eller tjocklek är det inte ännu.




Från och med idag ska jag bara tänka på alla fina minnen vi har tillsammans och drömma om våran fina framtid.


Mitt jobb är ju bra roligt.

Jag älskar mitt jobb, jag är som gladast när jag är på jobbet. Fast ibland kan man ju undra varför, det är ju inte ofta man får höra ett Tack av dom äldre dementa som man tar hand om och gör så deras vardag fungerar. Det sägs att dom ända som talar sanning är barn och fyllon och jag börjar fundera på om dementa ska tillhöra i den kategorin.

Personal kommer in med glatt humör på morgonen. 
-Goodmorgon! Har du sovit gott?? Idag är det duschdag, gud så skönt va?
-Näää det är inte min melodi, stå inte här och häng!

Men tjatar lite och trixar lite och efter mycket om och men får man in dom i duschen.
-Åh så varmt och skönt va, och ditt shampoo luktar såå gott!
-Nää nu får det duga, annars ringer jag polisen! Stå inte där och häng med din stora rumpa!
-Men jag hjälper ju bara dig, snart är vi klara och då ska du få äta en god frukost!
-Nu ringer jag polisen, det här är inte min melodi!

Men roligaste var ändå för ett tag sen.

Boende till personal- Usch vad ful du är, hur kan din man ens kolla på dig!  
Jag kommer dit: Och du är inte så fin du heller, fula ben har du i alla fall!
annan peronal kommer och smörar lite med chokladbit eller nått: Jaa du har fina ben i alla fall!

Jaa jag älskar mitt jobb trots allt, finns det något sötare än små söta damer eller farbröder. Ja det gör det väl- bebisar. I mitt liv ska jag antligen jobba med söta dementa eller sockersöta bebisar, det är en sak som är saker. Man ska jobba med det som får en att bli varm i hjärtat <3



Tutti Frutti Passion

Inte ens detta verkar kunna hålla mig vaken ikväll, trött som satan!




Lent och glansigt!

Hemma från jobbet, har nyss ätit mat och tagit ett varmt bad men huvudvärken vill inte ge sig. Måste ner och vika lite tvätt så slipper mamma göra det när hon kommer hem sent, men helst vill jag bara ligga kvar i sängen men det är väl hennes önskar också. Köpt lite godis tills ikväll så ikväll blir det mys med godis tv och en tidning. Sova tidigt ska jag göra och sen jobba kväll imorgon, 12.30-21.

För er som vill veta mer om mitt expriment med ricinoljan så hade jag den i håret i 5 timmar igår och idag är mitt hår underbart lent och glansigt. Mina ögonbryn fick sig en kur av oljan inatt också. Såklart ingen skillnad på längden på en dag men mitt hår är som jag skulle använt vääärldens bästa inpackning!

Puss

Lägenheter

Sitter och drömmer mig bort på Hemnet, fy vad fina lägenheter det finns!


Nu är det köpt

Nu är Ricinoljan köpt, inmasserad i hårbotten och håret och nu håller jag tummarna att det kommer att funka. På hälsokostbutiken stod den vid hårprodukter så det känns säkert att använda den i håret och det verkar vara en populär produkt. I vanliga fall växer håret ca 1 cm på 1 månad men med ricinolja kan det växa upp det 5 cm i månaden. 69 kr på Life i uppsala!

Bild på mitt hår idag innan jag börjat använda Ricinolja. Ny bild kommer om 2 veckor!


Bilder från nyår i london

























Ricinolja

Tänkte börja använda ricinolja till håret. Det är egentligen ett laxeringsmedel men som tydligen ska vara himla bra för håret, det växter fortare och framför allt så blir håret starkare! Även bra för naglar och huden. Inga läskiga kemikalier utan helt naturligt från ricinfrön. Kostar bara 40 kr så det är värt ett försök. In och kolla bilder på google, fascinerande!


Att det ska vara så svårt det där med lägenheter..


Måndag

Då var ännu en helg bortblåst som vinden. Jobbat hela helgen och sen inte gjort så mycket mer, nu är jag ledig i två dagar vilket ska bli skönt men lite långtråkigt kanske när man älskar att vara på jobbet. Kom nyss ut ur duschen och ett långt varmt bad. Har suttit i telefon med Charlie hela morgonen i stort sätt, saknar den bruden asså! Hoppas jag får mysa med henne i helgen, plus så ska jag har det mys med Stina och Johanna och förhoppningsvis Sofia med. Längtar! Nu ska jag spela spel med min bror. Pussar

Har du hört om barnen med guldhjärtan?

Har tittat klart på hela säsongen av Kronjuvelerna och jag måste säga att det var en vacker saga. Det handlar om livets orättvisa gåtor, om hoppet om livet, om kärlek, sorg, mord men framför allt om att alla sagor och kanske liv har ett lycklig slut.

Serien finns på SVT play, titta titta! Jag ska kolla på serien en gång till.



The dog is dead

Lite bilder från klubben vi var på i london på nyår. KOKO is the shit










i väntan på bilder

Onsdag idag och jag är hemma från jobbet ligger i sängen med huvudvärk, halsont och ont i öronen. Ledig imorgon och sen jobba hela helgen. London var toppen, kanske inte precis som jag hade tänkt mig men toppen! Shoppat och festat lite för mycket, sömn var inte det första som stod på schemat. Vilket jag ångrade i måndags och igår då jag var helt sliten efter helgen. Väntar på att få bilderna från london av Ida, härliga bilder må jag säga!


RSS 2.0