Miiiitt håååår..

Hej bloggen! Nu var det ett tag sedan jag bloggade sista, jag är nog ingen bloggtjej egentligen. Men nu måste jag skriva av mig efter denna vecka med bara misslyckanden.
Det började med att i måndags ringde jag min kära vän Sofia för att fråga om hon ville färga mitt hår, utväxten. Trivdes verkligen med min hårfärg men det var den där lilla utväxten som störde mig. Hon kom hem till mig och vi gick till willys för att köpa blond hårfärg. Har färgat håret så många gånger hemma och det har alltid gått så bra men inte denna gång. Färgen satt i som den skulle men den stora chocken kom när jag hade sköljt ut färgen. Jag var VIT men orangea slingor. Vitare i håret är tanterna på jobbet. Mitt hjärta grät, mitt hår!! Paniken blev bara större och större. Mot affären för att köpa annan hårfärg och det blev askblond denna gång som vi hade hört skulle bli bra. I med den nya färgen och i hopp om att håret skulle bli fint igen.... Men när färgen var urtvättat så var jag GRÅ/GRÖN i håret... Vad FAAAAAAAAAN ska jag göra! Alla affärer var stängda och jag var nära på att göra en britney spears, raka av mig allt hår. Det var bara att gå och lägga sig för dagen därpå var det jobb som gällde. Gick till jobbet med gråten i halsen hela dagen, mådde psykiskt dåligt och ville bara gömma mig. Tanken om att bli muslim för en dag och ha slöja var inte långt borta.
Jag överlevde dagen och min fina vän gick till ALLA frisörsalonger i Uppsala för att försöka få en akuttid men alla var fullbokade. SKA JAG SE UT SÅ HÄR I EN VECKA, JAG AVBOKAR REAGGE FESTIVAL BILJETTERNA var det enda jag hade i tanken!! Efter många telefonsamtal med frisörer och besök hos några för att visa upp mitt hår fanns det bara två val: Vänta och håll ut tills nästa vecka eller chansa på att lägga i en guldblond hårfärg. Vågar jag färga håret igen? Ja, det kan ju inte bli värre av vad det är nu!
Mot Willys för att köpa ännu mer färg, hem och färga, be till Gud och bara hoppas hoppas hoppas. Och tack och lov hörde Gud mina böner och nu är håret fint igen. Inte alls som jag tänkt mig men nu kan jag visa mig utanför lägenheten utan att skämmas. Har en frisörtid på Tisdag, då hoppas jag på att bli lite blondare men mitt hår är räddat för tillfället och jag är nöjd :)
 

RSS 2.0