Godnatt

Nu tänkte jag säga Godnatt! vill inte sova ensam, vill aldrig mer sova ensam.
Ge oss en lägenhet Käre Gud!


trötttjej.se

Äldre människor brukar säga "Du är ung, du ska orka!" men ibland känner jag att äldre människor orkar mer än jag. Vad kan det bero på? Kanske för att dom kanske var likadana när dom var unga och tänker idag att dom måste göra så mycket för åren bara går, medans jag tänker Ähh jag har hela livet framför mig! Men hur vet man det, livet kan ju ta slut imorgon!? Nu får vi ju hoppas att det inte är så såklart men det satt jag och funderade över det hela bussresan till jobbet idag när jag kände mig trött och slö som en pensioner.
Idag känner mig jag ful, du vet när hyn inte är på den bästa sidan, jag är blek och hela jag känns grå och tråkig. Skulle vilja tatuera mig, pierca tungan, åka utomlands och sova-sola-äta bra mat- och sen vill jag färga håret också, RödBrunt...kanske klippa lugg också! Vill bara förändra allt, byta ut hela min garderob och bara bli snygg och fräsch.  

Gammal bild på mig. Där ser jag pigg, snygg och fräsch ut!


Alla bantar och sprutar i botox i läpparna, jag äter glass och nöjer mig med mina fylliga läppar!



:*

Sitter och äter frukost och förbereder mig att åka till jobbet för ett kvällspass! Grått och jävligt ute, jag skulle vilja ha lite och då menar jag LITE snö det skulle ju inte vara helt fel... Fick nyss ett samtal från Marin, gruppledaren från jobbet som sa att jag ligger lite risigt till när det gäller att jobba julaftonskväll. Hade önskar att få jobba dag men tydligen så blir det nog kväll. Men jag är ledig nyår i alla fall, jippie! Men det är som sååå surt är att biljetterna till London kostar 2500 kr och det känns lite jobbigt mycket pengar eftersom man ska kunna leva där nere oxå. Men vi får se hur det blir, måste prata med Sofia! VAAKNA!

Facebook gör mig galen! Alla är gravida, alla gör skönhetsoperationer, förlovar sig, gifter sig, någon sitter inne i fängelse och någon sitter inne i en lägethet och röker på. Vad fan händer med världen? paaanik! Lite läskigt att bli vuxen, sitter bara och väntar på att få inbjudan till dop och giftemål.
Måste bara fråga mina bloggläsare varför det är mer acceptebelt att göra en bröstförminskning än en bröstförstoring? Alla med stora bröst önskar att dom hade mindre och alla med små bröst önskar att dom hade större! Okej nu ska jag inte dra alla över samma kamm men dom flästa, inklusive mig! Världens är bra konstig... Och en sista sak jag funderar över, vart får folk pengar ifrån? Det är ju inte som att man har 50 000 kr i plånboken precis? hmm..

Nu ska jag sminka mig sen mooot bussen! Pusshej!
:*

Ledig dag

Idag har jag varit ledig och vaknade upp hemma hos Victor. Åkte hem när jag vaknat sen in till stan igen och mötte upp Sofia och vi strosade runt på stan. Sen åt vi middag med snygga Alexandra och sen när Sofia skulle iväg så gick vi och fikade. En riktigt bra dag har det varit! Nu är jag hemma hos mamma och jag ska nog sova tidigt ikväll. Jobbhelg denna helg, kvällar bara.
Ha en fortsatt trevlig kväll.


Bruun

Jag vill vara brun och fin igen. Dags att börja sola kanske?


Min londonprinsessa

Har pratat med min LondonPrinsessa Ida i en timme nu. Känns som det var evigheter sen hon flyttade men ändå känns det som igår vi sa hejdå och grät krokodiltårar på arlanda. Det har gått två månader nu och det är extremt om man tänker på att vi har träffats nästan varje dag i flera timmar sen vi var två år. Det är nyttigt att vara ifrån varandra men snart måste vi träffas! Får väl på något sätt be om ursäkt till en viss person även fast jag alltid står för mina ord, skrev för ett tag sen att en viss person var ego pågrund av att inte jag och Sofia fick åka till Ida samtidigt som henne. Men måste ego vara något dåligt? Jag skrev att jag måste bli mer ego, visst jag hatar människor som är allt för ego men ibland så måste man.. Men att få höra att hon inte vill åka samtidigt som oss var ju inte jätte snällt heller, har vi någonsin gjort något mot dig? Nej! Du skulle bara fått två till tjejkompisar... Men gjort är gjort och nu ska jag inte vara en jobbig tjej, bli mer män tjejer! Fy för tjejer!!! Varför ska vi alltid tänka för mycket? Fuck allt som har med tjejer och göra, ibland önskar jag att jag var en MAN, män är bäst!

Imorgon jobbar jag till klockan två, skönt. Dags att sova efter Värsta pojkvänsakademin, imorgon vill jag vara pigg och glad! Jag skänker en tanke till Ida, du ska veta att jag tänker och saknar dig! Puss på er alla goda där ute!

 





Älskar dig!


Måndagskväll

Hatar måndagar när klockan ringer, men kvällarna bara älskar jag. Man överlevde den jobbiga måndagen och det som är på tvn är ju bäst! Helgen har varit skön och underbar. Var hos Sofia i fredag och drack vin och tittade på Idol, i lördags hade jag och Victor en dag på stan med shopping och lunch sen en myskväll hemma och i söndags gick vi upp tidigt för att gjutningen i Victors framtida badrum skulle bli klart. Vi får se hur länge vi hinner njuta av ett eget badrum innan vi flyttar och njuter av ett egen lägenhet.

Idag har jag jobbat, fick åka till tandläkaren med en boende från jobbet som nästan tog hela dagen. Men dagens ord är SPYA. Söt-tanten på jobbet har bara spytt och spytt idag, hoppashoppas det inte är magsjuka!!
Ikväll ska jag bara ligga under min Chilifilt, äta choklad och titta på tv! Kärlek till er..


jag har bestämt att stå helt utanför det där som jag blir ledsen av..

Rudriken säger allt, jag måste skärpa mig! Jag kan inte gå runt och hoppas på saker och ting, planera och sen hoppas ännu mer att allt ska bli som jag vill. Jag blir bara ledsen då. Jag måste bli bättre på att träffa mina vänner igen om dom nu vill träffa mig igen, jag har varit ett ego men ibland bara inte orkat lyssna och bry mig om allas problem. Fuck droger, fuck alkohol, fuck allting som gör mig ledsen! Jag saknar mina gamla vänner, mina vänner med annan personlighet men jag kan inte bara släppa taget om er, för jag älskar er. Ibland känner jag mig som en mamma som ringer och kollar läget och bryr mig allt för mycket men jag måste tänka på mig själv, orkar jag?
Nä tydligen orkar jag inte eftersom jag bryit ihop ett antal gånger denna vecka.
En av mina systrar, bästa vän som bor i London lever sitt liv, jag längtar så jag håller på och dör, jag hittade en billig biljett blev lycklig men sen olycklig igen för att en viss person är ego. Jag hatar folk som är ego men folk säger att jag måste bli mer ego, kommer jag då hata mig själv? Jag fick ta bort två pass på mitt schema och tog bort en fredag för att åka till min bästa vän i london, jag blev olycklig och grät och sen grät jag lite till när jag sen fick veta att min andra plan om att hitta på något roligt med pojkvännen inte skulle bli av heller. Men det är väl mitt fel eftersom jag inte sa att Jag ville vara med honom utan bara satt där och önskade att Han skulle förstå det själv. Jag hatar att gå i mörker också, jag ska nog söka upp hjälp- mörker är farligt! Så fort det blir mörkt springer jag och allt som snurrar i mitt huvud är hemska saker. Jag ska aldrig gå i mörker själv igen jag vill inte få panik!
Jag ska inte bli ledsen något mer! Jag ska aldrig mer bli Hon som planerar och hoppas. Jag ska inte tänka alls.

Det enda jag gillar med vintern är min vinterjacka.. Nu drar jag till jobbet! Herrå.


Onsdag

Jag tackar gudarna för att denna dag snart är över, fy vad jag mått dålig idag. Känns som att febern kommer och går lite som den vill så idag gav sjuksköterskan på jobbet mig två panodil när jag kom till jobbet för han såg att jag inte mådde bra. Dagen rullade på bra i alla fall, tack vare mina underbara arbetskamrater! Dom ringde från vårdcentralen idag och sa att det inte var någon urinvägsinfektion, men att jag har någon infektion i kroppen eftersom blodproverna visade det så det är väl inte så konstigt att jag mår lite kass just nu. Men nu ligger det mat i magen och en Treo är nyss uppdrucken, ska bara ligga i sängen ikväll och äta godis som jag börjat unna mig allt för ofta nu förtiden. Imorgon jobbar jag kväll vilken betyder Sovmorgon!!


nya hårfärgen

Gamla hårfärgen! Observera utväxten..


Nya hårfärgen


Vad tycks? Ser ju lite annorluna ut i på kort än vad det ser ut på riktigt, tycker nog håret är lite ljusare i verkligheten. Men jag är nöjd :)


Uppe med tuppen

Uppe med tuppen idag på min lediga dag, väntar på att vårdcentralen ska ringa upp mig så jag får boka en tid och sen klockan elva kommer jag sitta i frisörstolen. Känns redan nu att jag kommer vara trött efter den här dagen men det får väl det vara värt då. Sitter och försöker få i mig lite yoghurt men matlusten är inte på topp!


Ge mig sommar

Idag har jag varit feberfri men är hängig fortfarande. Mamma och Joel åkte till mormor och morfar och åt middag men jag stannade hemma. Victor svängde förbi så vi har pratat om livet och det känns lite bättre i hjärtat nu. Man behöver må dåligt ibland för att kunna må som bäst, och i två dagar har jag mått piss men nu kan det väl bara gå uppåt? Ska ringa läkaren imorgon bitti och be att få en läkartid, måste se om det är mina njurar som spökar igen sen lite andra prover ska tas oxå. Ska till frisören imorgon oxå om inte febern kommer tillbaka, känns kul att få fräscha upp håret lite och framför allt ta bort min fläck i håret från när jag färgade ögenbrynen i veckan.



Vill ha sommar igen, alla blir så mycket gladare då!


Jag behöver nog komma bort ett tag för att bli lycklig över det som finns här hemma igen..


.



Feber

Igår fick mamma komma och hämta mig från jobbet, febern hade brytit ut. Har verkligen inte mått bra på sista tiden varken kroppsligt eller i huvudet, så i fredagskväll kom tårarna och ingen sömn blev det den natten knappt och på morgonen fortsatte tårarna att rinna. Jag bröt ihop helt enkelt. Men åkte i alla fall till jobbet men vid halv sex på kvällen hade jag 38 graders feber och jag ringde efter min älskade mamma.. Inatt är det första natten på två veckor som jag sovit bra och det känns idag. Ingen feber just nu tror jag, men idag blir det lugna puckar får fira farsdag en annan dag!

Jag tänkte skriva Puss nu men idag får det bara bli en Kram så jag inte smittar er..


Guds gåva till håret!


Underbara himmel!



I väntan på bussen från jobbet!



I väntan på bussen hem från stan!


bilder från helgen

       



helgen

Dags att åka till jobbet där jag ska spendera min fredagskväll! Imorgon när jag och Victor vaknat åker vi till Norrtälje där vi ska mysa med släkten och ha en lugn helg tillsammans, det behövs. Vi hörs kanske ikväll eller på måndag igen! Ha en bra helg, puss!


Kors i taket

   


Tisdag

Tisdag idag och jag har nu varit ledig i två dagar, skönt! Igår var det shopping som gällde och äntligen hittade jag mina älskade vinterjacka, den blev en svart Helly hansen jacka. Köpte även en mobilväska, och två grymma örhängen. Bilder kommer inom kort!
Idag har jag varit hos pappa hela dagen och hade det mysigt med småsyskonen, nu ligger jag hemma i min underbara säng och tittar på Top Model och sen ska jag titta på Värsta pojkvänsakademien. Imorgon jobbar jag dag så jag ska sova tidigt, imorgon ringer klockan 05.30 men jag tackar gudarna för vintertid då man får sova en timme längre.

Ha en bra kväll! Puss


RSS 2.0