Hjäälp!

Brunett med blonda slingor? Känner mig lite sugen på det eller ska jag behålla min blonda färg och lägga in mörka slingor? Ge mig tips!


alltid lika kul med skavsår..



Har fått fetaste jäkla svarsåret någonsin tror jag av mina nya skor..suck! Så har suttit och plåstrat om mig själv här på förmiddagen. Ska snart börja fixa iordning mig och gå ner till mammas jobb. Ska sitta i en massagestol innan vi ska åka och storhandla och shoppa på Lager 157! Igår klagade jag över min pissiga lön men fel hade jag.. Hade bara fått lönepappet hemskickat från Eriksbergsjobbet och inte Dalbyhemmet fast jag trodde att det var lön från båda ställerna. Men inte det, loggade in på internetbanken och satt nästan frukosten i halsen när jag såg hur mycket pengar jag hade, så rik som jag är nu har jag nog aldrig varit. Hallelujah moments!

Boka frisörtid, köpa vinterjacka och åka till London om jag får byta någon dag på mitt schema. Lycka! Igår ställde jag mig i massa lägenhetsköer oxå, hoppas på flytt snart!!

Ha en bra dag så hörs vi ikväll! Puss


Ät ägg- det är bra för håret!

Ett tips till de som tappar hår! Ät ägg så får du starkare hår samt att det växer fortare, man tappar hår för att det saknas biotin i kroppen ett slags b vitamin. Ett tips från mammas kompis Madde som är frisör!


mumsigt

Har gått en höstpromenad med Joel idag när han kom hem från skolan, vi gick till Ica och köpte naturgodis och pepsi. Så nu ligger jag under min mysfilt och gottar mig. Myslördag!
Bara Victor som fattas...


hemma igen..

åhh hatar när jag precis skrivit klart ett inlägg så lägger datorn av och allt försvinner!!! Grrr irriterande!

Men nu är jag hemma från vårdcentralen i alla fall och jag hoppas mina prover visar bra, konstigt nog fick jag jätte ont i armen efteråt? Jag som bara tycker det är ganska roligt med blodprover och liknande men denna gång gjorde det ont och var inte lika roligt längre, saknade någon att hålla i handen.. På bussen påväg hem träffade jag mina småkillar och lillasystern som ligger i mammans mage. Jag saknar dom jätte mycket och jag tänkte hälsa på någon dag och mysa och ha glasskalas. Tyvärr så kommer det kännas tomt eftersom en av småkillarna inte finns hos oss längre men konstigt nog kan jag nästan känna hans närvaro ibland. Hoppas du har det bra i himlen min finaste ängel..

Panpizzan som nyss slank ner i magen ligger och gottar sig och jag är mätt och belåten och vädret är på topp här hemma i Uppsala. Ska nog ta en promenix till Ica lite senare och köpa naturgodis för det är ju faktiskt min helg nu eftersom jag jobbar i helgen. Det blev inget bak idag för fantasin är inte den bästa idag, har ni några tips?


kanske baka?

Idag är jag ledig vilket inte känns så roligt, vad ska man hitta på när alla andra jobbar? Sovmorgon är ju aldrig fel men jag jobbar hellre. Önskar att jag hade en schema som var måndag till fredag och att jag var ledig helgerna men sådan tur har man ju inte. Ska snart till bussen och se om jag kan ta nya blodprover sen ska jag bara åka hem till mamma och inte göra någontint, kanske baka? Vi hörs när jag är hemma hos mamma igen!


Mot jobbet

Nu måste jag resa mig från soffan och gå till bussen! Mina söta gamlingar, nu kommer jag!!


Dimma

Sitter här hemma hos mamma och känner mig lite frusen och trött. Min sömn dom två senaste dagarna är ju ingen att hurra för.. Men tur att jag fick lite sovorgon idag i alla fall, jobbar kväll idag så ska åka till jobbet om en halv timme cirka. Känns kul att åka till jobbet men det tråkiga är att vi fick vårat schema för november och halva december och då såg ju inte London så passande ut... attans! Går säkert att fixa prixa så jag kommer iväg till london i alla fall, kan ju inte vara ifrån Ida hur länge som helst!
Nu ska jag sminka mig så hör vi imorgon igen, pussar!


Mörk är natten innan gryning

Jag letar efter dig, har du tappat bort dig själv igen?
Kom det är okej bara du kommer tillbaka någon gång igen.
Snälla håll om mig , så som du brukade göra!
Säg att det är okej så att vi kan göra om allting igen!
Men brutna ben gör ont och djupa sår de läker sakta.
Så jag är på min vakt och jag försöker hålla dig borta... AKTA AKTA!
Är allt som det ska vara? Just nu vill jag inte vara med...
Och allting går itu innan man hunnit vänja tanken!
Samla mod igen min älskade vän för mörk är natten innan gryningen.

Fotograf?

En inredningsdröm för mig är att ha en vacker, kärleksfull och lyckligt stort kort på mig och Victor som man kan rama in i en fin ram och ha ovanför våran säng när vi flyttar ihop. Eller kanske inte fler fina kort på oss, alltid roligt att ha och då blir hemmet genast personligt och eget.
Sitter och drömmer mig bort om hur vårat hem kommer se ut...


Snälla tomten jag önskar mig en lägenhet..

Jag är chockad över mig själv i flera flera år har min önskelista till jul varit nästan tom, jag har inte känt att jag behöver något speciellt. Men nu som tjugoåring är min lista lång! Eftersom jag hoppas på en lägenhet snart så är det en hel del som jag önskar mig till min flytt. Tallrikar, glas, bestick, kakfat, temuggar, kaffemuggar, handukar, tekokare, kastruller, strykjärn, strykbräda,  uppläggningsfat, skålar, sängkläder, morgonrock, ljuslycktor och en massor till!
Varför inte en lägenhet, jag har väl varit snäll i år Tomten?
BlinkBlink*


en påse bilar

Lite dålig uppdatering från min sida och det ber jag om ursäkt för! I veckan är jag ganska mycket ledig så här ska det skrivas. Idag har jag varit med Sofia hela dagen vi har varit på Gränby, ikea och runt omkring i boländerna och det blev en hel del shopping. Två par skor på skopunkten, hudkräm, rakhyvel, shampoo&balsam, dagkräm, trosor, 195 kronor comviq kompis och en påse bilar som jag sitter och mumsar på nu framför halv åtta hos mig. Har ganska nyss gjort en hårinpackning, rakat benen och skrubbat kroppen och ni ska bara veta hur gott jag luktar! Det blev en heldel shopping som sagt men lönen kommer på torsdag så jag är lycklig i alla fall. Nästa månad måste jag köpa ny vinterjacka och klippa&färga håret. Vad tycker ni blond eller brunett? Snälla ge mig tips!!!
Vi hörs lite senare igen, kärlek från mig!


mot jobbet

Nu är min "helg" slut och nu är det dags att jobba igen, fast bara torsdag och fredag kväll sen är det helg igen. Mysigt värre! Solen skiner ute och jag är lycklig. Ha en bra dag mina kära. Puss

Bild på min fina syster!


igår på melissa horn!


pruttunge






Ledig

Idag är jag ledig och sitter och äter frukost nu. Pappa kommer och hämtar mig snart så ska jag hem till honom och syster och vara dom dom hela dagen. Syster är hemma med ont i magen, tycker så synd om henne. Alla tjejer minns ni den där tiden då man brjade närma sig mensåldern och våra magar började spöka. Åhh det var en läskig tid! Usch för mens men jag är tacksam att jag har det så jag kan få en massa bebisar i framtiden!
Puss


miss you miss you miss you


godnatt

Då har jag legat framför tvn hela kvällen men tråkigt nog så somnade jag ifrån Halv åtta hos mig och det är ju ingen nyhet alls. Snart ska jag nog släcka ner här i mitt lilla rum och sova. Imorgon ska ingen klocka ringa och väcka mig, jag ska vakna av mig själv och bara njuta av ledigheten! Godnatt mina vänner.


Fredagskänsla på en måndag

Nu har jag jobbar klart mina sju dagar på rad vilket betyder helg för min del. Ligger i sängen och bara slappar nu men ska nog äta snart, magen kurrar. Men vad jag ska hitta på ikväll vet jag inte, ska nog bara ligga hemma och mysa framför tvn. Imorgn hade jag hoppats på att vara med Sofia men hon ska vara barnvakt och vad ska jag göra då? Längtar till Onsdag i alla fall för då är det Gävle som gäller! Time to eat, vi hörs lite senare!


Gulligt värre!


<3


det kan vara tufft att höra sanningen


bajs och sånt

Idag är det fredag och det har väl varit en sisådär dag, trött och jävlig och en hel del bajs på jobbet. Bajs är det ju alltid men inte varje dag man får bajs på sig, mysigt...typ!
Nu ska jag springa till bussen och åka hem till sofia och ha Idolkväll, kanske lite nördigt men jag tycker om att vara nörd med Sofia! I helgen jobbar jag, 15-21 lördag och söndag! Hoppas på mindre bajs i helgen men jag måste erkänna att jag älskar mitt nya jobb, jobbarkompisar och gamla även hur mycket bajs det än är! Ha en bra kväll, kanske bloggar lite mer ikväll.
Pussar!


Höst överallt

Jag älskar min nya tröja från Lindex!




Imorgon!

Som jag har längtat, äntligen är det onsdag imorgon! För imorgon är jag ledig och älsklingen har tagit ledigt för att vi ska ha en heldag i huvudstaden med en massa mys och på kvällen ska vi på Lars Winnerbäck på Cirkus. Att ha en mysdag på älsklingen på en vardag är lyx!
Puss på oss, jag älskar oss!



Jobbvecka

Sitter hemma hos Victor och äter frukost och laddar för en vacka med mamma jobb, mitt schema denna vecka är inte roligt.

Måndag: 14.30-21
Tisdag: 7.30-14.45
Ondag: Ledig, Stockholm och Winnerbäck med älsklingen
Torsdag: 14.30-21.30
Fredag: 7.45-15.15
Lördag: 7.30-14.30
Söndag: 15-21.30

som ni ser så är jag bara ledig en dag på hela veckan, men det blir pengar! Jiippie! Ha en bra dag, puss!


pannkakor

Idag är jag trött och grinig, bitterfitta helt enkelt. Men hoppas att Sofia och Jose kan göra min kväll, vi ska ha pannkakskalas!



Bli aldrig svartsjuk när du ser ditt ex med någon annan, eftersom våra föräldrar lärde oss att ge våra begagnade leksaker till de mindre lyckligt lottade.


Ett år och två månader <3


Minnen


Plock ikväll med dessa skönheter


Jobba



Jobbar 14.30-2130 sen är jag ledig två dagar!


Nu är jag redo på sängen, godnatt världen!


Under löven



Idag är det höst och det är både mysigt och deppigt på samma gång. Det spöker i mitt huvud idag men jag hoppas en alvedon ska hjälpa mig att på bort dessa värkspöken. I fredags ringde Ida mig från london, det var så skönt att få prata med henne. Jag saknar henne men det är tur att det kommer annat emellan, att jag har ett jobb att gå till annars skulle jag vara inne i en riktig höstdepression tror jag. Jag är glad att Sofia bor i uppsala fortfarande, vad skulle jag ta mig till om ingen av er skulle bo nära mig? Jag har ju min victor såklart, man vad gör man utan sina bästa vänner?! Nu börjar lägenhetspratet komma igång igen och nu håller jag tummarna och jag och vctor har turen med oss. Vi två behöver verkligen vårat eget, vårat hem som är fullt av kärlek- våran kärlek.


RSS 2.0