Hemma ännu en dag

Vaknade för en stund sedan och har legat i sängen och tittat på Efter tio. Ätit lite frukost och nu gör jag verkligen inte någonting förutom att titta på tv. Det var tänkt att jag skulle jobba idag men igår kväll kände jag att jag aldrig skulle orka jobba, utan mat i magen. Så idag ska jag verkligen äta lite lite hela tiden så magsäcken inte blir chokcad när jag väl äter. Idag känner jag mig piggare i alla fall, härligt!!
Kramar


jag överlevde..

Då har man överlevt magsjukan också. Trodde jag skulle dö där ett tag! Åkte till jobbet i lördags men fick åka hem vid sju tiden på kvällen för att jag kräktes som en gris. Kräktes och allt var magsjuka innebär i stortsätt från sex på lördagskvällen till halv sju på söndagsmorgonen. Igår låg jag deckad i sängen hela dagen, ont i kroppen och magknip. Inatt fick jag sova ordentligt och nu är det bara matlusten som fattas..

Just nu ligger jag med mammas data här i sängen och svettas öven fast jag har helt öppet fönster, fortfarande svag i kroppen men det är på bättringväg i alla fall. Min data är helt trasig, värdelöst!! Nu ska jag försöka få i mig lite vätska. Ha det bra! Kram

sött som socker


jag ska piska dig... woooooaaa!


JAG GÅR INTE ISÄR NÄR JAG GÅR MED DIG

Då har man varit ledig två dagar och nu väntar det jobb hela helgen. Igår var det stan med Sofia och fika i mängder, idag blev det gränby med Ivana med shopping och ännu mer fika. I like it. Var på lägenhetsvisning i veckan men tackade nej, inget för oss. Nya planer är på g, bättre planer än någonsin. Snart snart, hoppas jag!


Elvis






Nytt i hemmet








tidsfördriv

1. Hur gammal är du om 5 år? 25
2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag? Mamma och Joel
3. Hur lång är du? 170
4. Vilken är den senaste filmen du sett? The cave som gick igår på 6an.
5. Vem ringde du senast? Sofia
6. Vem ringde dig senast? Pappa
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "jag vet inte riktigt.. om vi fick mammas plats vore det guld"
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? beror lite på situation och med vem.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda
10. När såg du senast din mamma? För några minuter sen när jag dampade över min data och hon kom och hjälpte mig.
11. Vilken ögonfärg har du? blå
12. När vaknade du idag? halv tolv, soov morgon!
13. Vilken är din favoritjulsång? Gillar nog inte någon jullåt..

14. Vilken är din favoritplats? På en varm strand i solen med vit sand och klart vatten
15. Vilken plats föredrar du minst? Vårdcentraler och kön på ica typ.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förmodligen i Uppsala i ett fint hus med man och barn
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Var rädd för ganska mycket när jag var liten, mörker och hundar bland annat
18. Vad fick dig verkligen att skratta sist? Har skrattat hela dagen när jag varit med Sofia
19. Hur stor är din säng? 120 tror jag
20. Har du stationär eller bärbar dator? bärbar!
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Helt klart utan

22. Hur många kuddar har du i din säng? 3
23. Hur många landskap har du bott i? Bara 1
24. Vilka städer har du bott i? Bara Uppsala
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota
26. Är du social? Beror på humör och vilket folk jag är med. Men är nog ganska blyg med nytt folk tror jag.
27. Vilken är din favoritglass? ben & jerrys eller vanlig vaniljglass
28. Vilken är din favoritefterrätt? Jag är ett glass freak!
29. Tycker du om kinamat? ja, såklart
30. Tycker du om kaffe? Nää egentligen inte, försöker lära mig men det går inge vidare
31. Vad dricker du till frukost? Juice
32. Sover du på någon särskild sida? När jag sover själv somnar jag antingen på sida eller mage, om jag sover med victor så skedar vi hela nätterna haha
33. Kan du spela poker? nej, inte alls
34. Tycker du om att mysa/kela? mest i hela världen
35. Är du en beroendemänniska? ja det är jag nog
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Inte känner men vet folk som fyller samma dag
37. Vill du ha barn? absolut!
38. Kan du några andra språk än svenska? engelska och liiiite spanska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej förutom i skolan
40. Föredrar du havet eller basängen? havet alla gånger!
41. Vad spenderar du mest pengar på? Mat och kläder
42. Äger du dyrbara smycken? inte så många, men några
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Det okända, halv åtta hos mig och Top model Sverige. Elsas värld på tv3 play
44. Kan du rulla med tungan? nää..
45. Vem är den roligaste människan du känner? Helt klart mina syskon, precis samma humör
46. Sover du med gosedjur? Nejnej
47. Vad har du för ringsignal? Ju mer dom spottar på mig- Kapten röd
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Lite är nog sparat, HOPPAS JAG!
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Mina pyjamasbyxor
50. Flirtar du mycket? nej, behöver inte när jag har min fina man
51. Kan du byta olja på bilen? haha tveksamt
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej!
53. Vilken var den senaste boken du läste? Körkortsboken
54. Läser du någon dagstidning? sällan
55. Prenumererar du på någon tidning? nej
56. Dansar du i bilen? haha det händer
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Det var nog någon jobbgrej
59. När var du senast i kyrkan? Minns inte
60. Är du lycklig? det är jag absolut!

hemlis

Kom nyss hem från jobbet, sliten som få. Mensvärk. Nu är jag äntligen hemma i alla fall, imorgon väntar ett 13 timmars pass och dom sju första timmarna tjänar jag dubbelt, värt! Ska boka tid hos frissan snart, det svider i plånboken men det är ett måste. Eller så åker jag till mormor så får och klippa till håret så får bästa Sofia färga eller nått. Idag pluppade det upp en ny tanke på tatuering, måste fundera lite till innan jag bokar tid. hemlis hemlis!

Vad jag gör ikväll? Vet ej, återkommer!


Vi









Min livs kärlek!


Mysfaktor

Idag är det mysfaktor som gäller. Ricinoljan+ lite olivolja ligger flåttigt i håret och jag sitter och äter och god frukost. Mannagrynsgröt, rostade mackor och te. Solen lyser men det är blåsigt ute! Ska kolla på någon film nu hade jag tänkt efter frukosten sen lägga mig i ett varmt bad, skölja ur ricinoljan och ligga i badet med hårinpackning och ansisktmask. Efter en sex dagarns vecka är jag värd det tycker jag, idag ska jag njuta av min lediga dag!
Victor hämtar mig efter hans jobb då ska vi fira våran dag, ett och ett halvt år idag. Vi ska köpa räkor och massa gott och bara mysa med varandra framför en bra film. Om varje dag var som denna skulle jag vilja leva i tusen år!


pannkaka med choklad

Kommer tillbringa min fredagskväll på jobbet, kommer tillbringa hela min helg på jobbet.. Nu sitter jag här och äter pizza och ska snart prova mig på Billys pannkaka med choklad till efterrätt! Ha en bra dag!

Pretty

Huvudvärken håller i sig, flygande jakob och kladdkakan ligger i magen och jag ligger i sängen och är allmänt less på att jag ska jobba heeela helgen. Jag vill vara ledig på helgerna och jobbapå veckorna, punkt slut!
Fredag: 14.30-21
Lördag: 7.30-2030
Söndag: 15-2030

Jag är glad att jag har Jessica i alla fall som jag jobbar med hela helgen, annars skulle jag mått ännu sämre. Nu ska jag sluta klaga, jag älskar mitt jobb och jag älskar när lönen kommer men just nu känns det lite tungt bara. Men man blir väl lite knäpp i huvudet när man jobbar sex dagar i veckan..

Ikväll står Pretty little liars på schemat, så bra serie!
Puss

Apråpå pretty!




lite skoj




Idag är jag hemmafru

Kom nyss hem från victor, sovmorgon! Slängde nyss ihop en kladdkaka som står i ugnen nu. Hade i en 70% mörk chokladkaka med hallon i så hoppas det blev en dunder god kladdkaka som ska bli till efterrätt ikväll. Idag ska jag laga flygande Jakob till min fina mamma och bror. Hemma fru yes! Bilder kommer!


Om varje dag var som denna skulle jag vilja leva i tusen år


jobba extra

Idag skulle jag varit ledig men tänkte jobba lite extra idag, allt för pengar! Sen är det gärngänget som jobbar ikväll, girlpower! Sen åker jag till älsklingen och sover där inatt, imorgon är jag ledig i alla fall! Ha en bra dag! Kyss


RSS 2.0