London är galet!

Sömnlös natt hemma hos Ida då grannarna hade fest och började dammsuga allt för tidigt imorse. Sofia och jag låg och skrattade hela natten efter alla drinkar på flyget och Ida pratade i sömnen. Shoppat hela dagen på Oxford street, köpt för mycket men bara slösat 900 kr, billigt och bra! Nu väntar jag på dusch sen middag på ett tapas ställe här i närheten sen möta upp Idas vänner och då börjar festen på någon stor och galen nattklubb jag glömt namnet på. Halvt död efter dagen men det är bara att köra! Good luck.. Gott nytt år mina vänner!

Packat och klart!

Nu är allt klart inför London imorgon, hoppas jag! Har packat så lite som möljigt så jag kan shoppa på mycket som möjligt! Börjar få lite resfeber, hur ska det gå i stooora London? Roligt kommer vi ha i alla fall.. Ikväll ska jag på bio med Victor, svänga förbi Willys ska vi med och köpa godis BILLIGT har jag hört rykten om.. 3.70 hg niiice!

Om jag inte hinner blogga mer innan jag åker så önskar jag er ett Gott nytt år!



Observera hur koncenterad jag ser ut att hålla kolla på mina ögon, hur Sofia knytit upp klänningen,Why?? Och Ida klisermärke på låret.. hahaha Vafan...


london baby

Då var julen över och nyår börjar närma sig! Jag har fått fina julklappar och jobbat och tjänat storkovan så jag är nöjd. Fick mest flytta hemifrån saker och det är ju perfekt! Snart snart...hoppas jag! På fredag åker jag och Sofia till Ida i London och jag säger bara Good luck, två blondiner som ska till ett engelsk språkigt land hur ska det gå att åka från flygplatsen till henne med tåg och tunnelbana, själva!? Det kommer antingen bli mycket skratt så man håller på att kissa på sig eller så kommer vi vara bitterfittor för att vi blir så arga på oss själva för att vi inte kan eller hittar.. Spännande typ! Alla bilder kommer komma upp på bloggen sen, ojoj vad jag längtar!

Imorgon ska jag fira lilla nyår med victor. The girl with på dragon tattoo och sen några öl efter, det blir ingen nyårspuss för min del med älsklingen men jag får pussas med mina bäsisar istället.

käftsmäll

Och där kom juldepressionen som en käftsmäll! Den har legat där i magen hela dagen och ni vet gjort ont och så där som man får när någonting känns jobbigt. Julen är jobbig för mig, den har nästan alltid varit det och kommer förmodligen vara det ett bra tag till, går väl över när jag får barn eller nått då allt handlar om dom. Ofta brukar juldepressionen komma någon vecka innan julafton men nu kom den dagen innan, åh varför? Hade varit ute med Victor och ätit thaimat och sen ville väl jag göra något kul (fly från det jobbiga som jag alltid gör) men fantasin fanns inte där och vi åkte hem till honom en stund. Och ni vet när man haft en jobbig känsla i magen hela dagen och tårarna varit på väg ett antal gånger och sen när man lägger sig i sängen och inte gör någonting, och en person som man tycker om kramar en då blir man glad och ledsen på samma gång. Glad att äntligen få en sådan där riktig kram så man känner sig älskad...och sen kom tårarna, typiskt! Hur förklarar man en sådan sak från ingenstans?

90% av alla mina vänner och bekanta som är skildsmässobarn ogillar julen och kanske 70% blir lika deppiga som jag när julen börjar närma sig. Man vill vara överallt men man kan ju inte dela på sig och vara över allt för man är ju bara människa. Mamma? Pappa? Mormor? Farmor? Alla syskon? Pojkvännen då? Och alla vänner som känner samma som mig, eller dom vännerna som inte har någon att fira jul med? Hur ska man räcka till överallt??? Ja det är ju en jääävligt bra fråga!? Det kommer bli en fyjävligt stressig jul också, Åka överallt och ingen vila plus jobb på det. Underbart!

Alla ni som har den där perfekta familjen utan massa problem kan ju vara lyckliga. Visst julen är mysig och julklappar är kul. Som min mamma sa till mig förra julen när tårarna och paniken kom "Tänk inte på att det är jul och att allt måste vara perfekt, tänk på att det är en trevlig helg då man träffar sin släkt och äter god mat och bara myser. TÄNK INTE SÅ MYCKET!!"

Ja Malin, Tänk inte på förbaskat mycket. Jobba i jul och tjäna storkovan, mys med släkten och ge bort alla fina julklappar du har släpat runt på i stan, och förhoppningsvis så något fint själv. Äta god mat och vila kan du göra en annan helg! Skärpning...

One day

Har nyss tittat på filmen One day och jag måste säga att jag blev helt förälskad i den filmen men den var ju nästan lite för vacker och sorglig så jag nästan ville stänga av då och då, men icke. Har legat i sängen och gråtit hela filmen men nu är den slut och jag måste sova. Ska stänga iväg ett fint sms till älsklingen innan bara, ett sådant där sms som kan göra ens dag helt perfekt. Ord är underbara.

Även vad som än händer i framtiden så hade vi i alla fall idag.

Godnatt


90talet

Jag är född på 90-talet, växte upp på 90-talet. Vi är den sista generationen som spelade boll på gatan, den första som spelade dataspel. Och den sista som spelade in musik från radion på kassett. Vi lärde oss att använda/spela Nintendo och Game Boy. Vi hade inte mobiltelefoner som barn och vi gillade att cykla runt i staden, Vi hade inte 99 kanaler, platt skärm, DVD, Blu-ray, surroundljud, MP3, internet eller någon av Apples produkter.Vi krävde inte av våra föräldrar att ha allt det senaste & vara otacksamma och ett jävla HA-BEGÄR . Men vi hade endå en feet jävla barndom! Sätt denna på status om du är en livsnjutare av 80/90-talet


Julgodis

När mamma kom hem började vi baka julgodis i alla fall, här ska det inte väntas enligt mamma. Snickerskaka, daimkaka, knäck och marsipankular doppade i nougat. Ja snart är det jul gott folk!


Inte långt kvar

Idag har jag sprungit på stan och köpt dom sista julklapparna och det känns skönt att det äntligen är klart, jag överlevde denna julrusch också. Har slagit in alla julklappar nu och har tagit ett långt bad och nu sitter jag med fötterna i ett fotbad och snart ska det filas och sen måla fina naglar och just det ansiktsmask får jag inte glömma heller! Man måste ju göra sig lite julfin i alla fall, trots att min jul kommer se lite speciell ut om man jämnför med andra år. Jag är ingen julälskare så att jobba känns helt okej, åker ju till London på nyår så lite lyx blir det! Skulle bakat julbodis idag var det tänkt men brosan orkade inte så det får vänta tills imorgon, skönt att ha honom hemma nu ett tag är så tråkigt dom dagarna jag är ledig från jobbet.

Dags att fila fötterna, ciao!


Min älskling har ett hjärta av snö



Snön är vacker, lika vacker som du!


mot jobbet...snart

Snart iväg till jobbet då, känner mig så trött och seg idag. Men efter idag är jag ledig två dagar då ska det bakas julgodis och så ska jag köpa klart alla julklappar! Sen är det jul vilket inte känns, jag har inte mycket till julkänsla kanske för att jag ska jobba hela julhelgen!


Fake nails, fake hair, fake smile. Are you sure that you're not made in china?


Fest ikväll

Har varit och händlat med mamma hela eftermiddagen typ, julklappar och sånt you know! Snart kommer Victor och hämtar mig och så ska vi hem till honom och fixa oss det sista innan vi ska ut och äta på Tevernan och sen Bj ikväll öfr ikväll fyller min bästa vän Sofia 20 år. Hurra!

Party på g!


sömntutan själv

Jahapp somnade till halv åtta hos mig, ovanligt? Nej! Åh blir så trött på mig själv, nu åt jag nyss en mandarin och en snickers så jag kan vara vaken ett tag till annars kommer jag antagligen ligga vaken inatt. Jag börjar få ont i halsen och öronen oxå..Håller tummarna att det bara är något kortvarigt.

3 dagars ledighet

Nu är jag ledig i tre hela dagar vilket verkligen behövs! Vila, köpa julklappar, fira Sofia imorgon och pussa på älsklingen står på schemat. La mig nyss i sängen och tänkte nog ligga kvar här hela kvällen om jag inte ska hämta lite gott tills allt på tv börjar sen, lite glass kanske. Jag är glass tokig!


Smart liten flicka!




!

Sitter här och äter rostackor och yoghurt och dricker Oboy, nyttig frulle! Ska iväg till jobbet om en timme ungefär och idag känner jag mig helt sliten, klockan ringde vid 11 och det kändes som klockan var 6 på morgonen. Det börjar kännas att man jobbat ett tag nu, tröttheten börjar komma och icke får man vara ledig till jul heller ibland är ju livet bara för härligt! Ha en bra dag så här på Lucia, mysdag!


London över nyår

Då är det bokat och klart! Den 30 december åker jag och Sofia till London och bor hos Ida över en helg i London. Underbart, älskart och till och med lite pirr i magen! Inatt somnar jag med ett leende på läpparna.


Nu ska det sparas pengar!

I helgen blev det inget bloggande eftersom jag jobbat i stort sätt hela helgen, inte mycket timmar ledigt! Men min helg har varit mycket bra och trevlig i alla fall, jobbet rullade på bra och på mina få lediga timmar har jag bara varit med min käraste pojkvän. Ätit goda luncher, gott på stan och bara myst! Idag är jag ledig och har varit på banken och fixat ett sparkonto, här ska det sparas pengar och förhoppningsvis köpas lägenhet med pojkvännen i vår/sommar. Det var meiningen att jag skulle köpa julklappar men det var så sjuukt mycket folk på stan och jag hade en feting stor väska med mig så jag kollade mest, får bli julklappshandling på fredag istället!

Nu ska jag kolla på reprisen på Idol finalen och Så mycket bättre!

Mary kay

Dessa två underbara är nu beställda. Läpp skrubb och läpp balsam från mary kay, dyrt men värt!


Lite seg idag sådär..

Godmorgon får jag väl säga! Igår var det Julbord och stand up på flurran med jobbet och det var himla trevligt. Julmaten är väl inte min melodi precis men efterrätterna var en höjdare...mmmh! Stannade på flurran ett bra tag och sen gick alla "unga" vidare till Terassen. Satt där och drack drinkar efter drinkar och bara njöt av att jag har så bra arbetskamrater! Kvällen slutade vid ett för mig då jag tog en taxi vid ett som somnade direkt när jag kom hem och sov som en stock tills klockan ringde vid elva. Nu har jag nyss duschar och väntar nu på att min lunch ska blir klar, kyckliglår och pommes frites med tzatsiki. Ska nog ta en promenix sen för att få lite frisk luft, det behövs i mina lungor!
Ska hem till pappa i eftermiddag och vara "barnvakt" åt mina småsyskon som kanske inte så små länge men i mina ögen kommer dom nog alltid vara små bebisar..haha!

Nu vill jag bara ha maaat! Ciao

Nackspärr

Har haft ont i nacken och axlarna ganska länge nu men i helgen har jag verkligen haft ont. Igår kväll började jag känna att det kunde vara nackspärr på gång men tog en alvedon och gick och la mig. När klockan ringde imorse kunde jag inte ens komma upp från sängen, fick verkligen kämpa mig upp! Sen var den stora frågan Hur ska jag få på mig tröjan? Nää det gick inte jag kan la mig i sängen igen och fick ringa jobbet och sjukanmäla mig. Väntan på att en Naprapat ska ringa mig för det är någonting som låst sig eller att någon nerv är i kläm för jag kan knappt röra armen. Ont som satan gör det i alla fall! Skulle vilja lägga mig i ett varmt bad men vågar inte det ifall hon skulle ringa. Nu har jag legat i sängen ett tag nu måste jag upp och röra på mig och sträcka på armen lite upp och ner så gott det går så det inte blir värre..


i väntan på utgång

 


Vad roligt man kan ha med sig själv..




Godmorgon



Dags att äta lunch och åka till jobbet...och stiga upp ur sängen!


RSS 2.0