Semester!!

Nu har jag semester, ledig ikväll och imorgon sen åker vi till gran canaria! Ska bli rätt så skönt att åka bort från kaoset från jobbet även fast jag är ett kontrollfreak, hoppas det mesta ordnat upp sig tills jag kommer hem. Men det roliga är att jag fick ett nytt jobb igår. Äldreboende i nyby, Topelius! Börjar där den 10 maj och det känns toppen, då slipper jag det oändliga bussåkandet till jobbet. Fast jag vet en som kommer åka från dalby med tårar i ögenen, hur ska jag klara mig utan alla söta tanter och gubbar... och underbara arbetskamrater??

Nu har jag nyss fixat iordning mig för att åka in till stan och äta middag med Sofia, kanske ett och ett annat glas vin oxå..vi får se! Mitt nya prickiga (50-tals) linne från gina tricot sitter som en smäck och jag är redo. Trött som f*n är jag men man kan ju inte tacka nej till god mat och trevligt sällskap!

Jag har inte ens börjat packa.. varför ska det alltid bli i sista sekunden?? Ajaa jag har hela morgondagen på mig.. Ingen stress, typ!
Ha det gött så hörs vi imorgon igen innan jag lämnar min älskade lilla burk som jag sitter och knappar på. Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0